Адаптація
п’ятикласників до середньої школи:
1. Перехід
від молодшого шкільного віку до молодшого підліткового.
2.
Починається процес зміни ведучого (основного) виду діяльності з навчальної на
інтимно-особистісне спілкування з однолітками.
3.
Змінюється соціально-педагогічна ситуація: дитина стикається з принципово новою
системою організації навчального процесу.
4.
Необхідність освоювати «нову шкільну територію», тобто багато нових кабінетів,
до розташування яких потрібно звикнути.
5.
Збільшення кількості навчальних предметів.
6.
Збільшення числа вчителів.
7. Незвичний розклад (новий режим).
8. Зміна
класного керівника.
9.
Необхідність пристосування до нового
або зміненого колективу.
10.Різка
зміна в рівні батьківських вимог.
Рекомендації батькам п'ятикласників:
• Якщо вас
щось турбує в поведінці дитини, намагайтеся якомога
швидше зустрітися і обговорити це з класним керівником.
• Якщо в
сім'ї відбулися якісь події, що вплинули на психологічний стан дитини
(розлучення, від'їзд в довге відрядження когось із батьків, народження ще
однієї дитини і т.д.) повідомте про це класного керівника. Саме змінами в
сімейному житті часто пояснюються раптові зміни в поведінці дітей.
•
Проявляйте інтерес до шкільних справ, обговорюйте складні ситуації, разом
шукайте вихід з конфліктів.
•
Допоможіть дитині вивчити імена нових вчителів,
запропонуйте їй описати їх, відзначити
якісь особливі риси.
• Порадьте
дитині в скрутних ситуаціях звертатися за допомогою до класного керівника.
• Не слід відразу послаблювати контроль за
навчальною діяльністю дитини, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до вашого контролю. Привчайте її до
самостійності: вона повинна сама збирати
портфель, телефонувати однокласникам і дізнаватися необхідну інформацію, робити домашні завдання
Комментариев нет:
Отправить комментарий